Friday, May 29, 2009

Given up.

Vad är det med mig? Jag är så extremt rastlös, pendlat mellan sängen, tvn och datorn i 2 timmar nu, jag är inte mig själv, jag är stressad, jag är nervös, jag kan inte hantera läget helt enkelt.
Jag har varit sängliggande i 3 dagar (Jag är slö) Utan några speciella anledningar, är det här vad man kallar att vara trött på livet? Ingen drivkraft för att gå upp, inget man vill göra, inget man vill äta.. inget som lockar en att göra något.
Idag tog jag mig upp, jag åt lunch med min far, man kan säga att dagens höjdpunkt var Maltes leende, att höra en pappa som ständigt säger "Vad är det med dig?" Är inte speciellt muntert.. det fick mig endast att känna mig värre, ännu mer värdelös än vad jag var innan. Hur ska jag ta mig ur det här då? En 16 åring som knappt orkar ta sig ur sängen kan knappast vara normalt.
Träffade en vän idag, jag har inte varit så nervös på länge, visste inte hur jag skulle reagera, hur jag skulle agera, vad som skulle hända... jag löste det genom att vara tyst, som vanligt, och jag måste säga att jag inte varit så irriterad på mig själv på ett bra tag. Men det var något som kändes annorlunda.. inbillat, antar jag, som allt annat. Nu sitter jag här, igen, framför denna jävla skärm och gnäller, igen. Jag har funnit mitt kall, att hata världen och gnälla. Tack och hej, fönstret är till vänster. Jag har slutat bry mig helt enkelt.

4 comments:

  1. Känner mig träffad som fan, lite synd faktiskt. Försöker liva upp dagen med lite glad techno/trance men det slutar alltid med att jag blir emo och sätter på kent istället :<

    ReplyDelete