Saturday, July 18, 2009

Nattbloggarn

Alla dessa vägar att ta, alla dessa chanser man får, alla dessa möjligheter som kastas på en. Vad ska man göra? Hur vet man att valet man gör är rätt? Vem bestämmer konsekvenserna och hur starka är dem? Jag är trött på allt det här. Jag vill inte fatta några beslut, jag vill inte ta mig ann alla dessa underbara, bra, idiotiska, helvetiska möjligheter som finns i mitt liv. Jag vill bort, jag vill existera i ett tomrum där jag bestämmer tiden, årstider, vilka som har rätt att finnas och vilka som förtjänar att sluta att existera.
Jag är trött på att bli påmind om alla fel val jag gjort, om allt det jag borde tagit tag i, om allt som jag skulle kunnat haft om jag agerat annorlunda. Jag är trött på att lägga allt som händer på mina egna axlar, jag är trött på att känna mig ensam. Jag är trött på att ha skuldkänslor över mitt eget liv.

No comments:

Post a Comment